VOG, ook bij HSV De Put

Zondag, 15 maart 2015

Al enkele jaren zijn we als vereniging nauw betrokken bij onze jeugd. Vorig jaar hebben we heel actief meegedaan aan de Federatieve Jeugddag in Tiel. Inmiddels zijn wij als bestuur samen met Peter de Haan toegetreden tot de Jeugdcommissie van de Hengelsportfederatie Midden Nederland, en als alles meezit hebben we binnenkort zelfs een officiƫle Vismeester in onze vereniging. Sportvisserij Nederland adviseert verenigingen om voor vrijwilligers die jeugdwerk doen een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te vragen. Dit is een officiƫle verklaring van het Ministerie van Justitie en Veiligheid waaruit blijkt dat gedrag in het verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke taak of functie in de samenleving. Sportvisserij Nederland is aangesloten bij de NOC*NSF en hanteert daarom ook de gedragsregels die NOC*NSF heeft opgesteld. Ook wij willen deze gedragsregels graag onderschrijven, deze staan op deze site onder Actueel. Voor onze jeugdbegeleiders gaan wij een VOG aanvragen. Uiteraard geeft dit geen garantie, maar we laten hiermee wel zien dat we dit belangrijk vinden. Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst! Het bestuur.