Lidmaatschap

Als lid van HSV De Put ontvang je de VISpas of JeugdVISpas, als bewijs van je lidmaatschap.
Dit lidmaatschap van HSV De Put omvat de contributie, de afdracht aan Sportvisserij Nederland en Hengelsport Federatie Midden Nederland. Met de VISpas (of JeugdVISpas) kun je vissen in de wateren zoals vermeld in de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse VISwateren van Sportvisserij Nederland. Als lid van HSV De Put heb je daarnaast ook toestemming om te vissen in onze wateren de Waal, de Put en de Killen in Hurwenen (zie ook: Ons viswater).
Gebruik altijd vooraf de Visplanner app om te kunnen zien waar je wel of niet mag vissen (vergeet vooral niet om daarin je Vispasnummer te registreren)

Contributie 2023:

(peildatum leeftijden 1 januari)
  •   Jeugdleden tot 14 jaar € 15,00
  •   Juniorleden 14-17 jaar € 30,00
  •   Leden vanaf 18 jaar € 40,00
  •   Leden vanaf 65 jaar € 30,00
  •   Extra vispas  € 20,00  (als je al een Vispas van een andere vereniging hebt)
  •   Extra vispas vanaf 65 jaar € 10,00

•   Inschrijfgeld/Administratiekosten: € 5,00 (éénmalig voor nieuwe leden, geldt niet voor jeugdleden)

Uitgangspunt is dat je bij je aanmelding (of later) een automatische incasso afgeeft. De contributie wordt dan jaarlijks automatisch afgeschreven. Als je kiest voor een rekening met acceptgiro als betaalwijze, dan komt daar (jaarlijks) nog € 5,00 aan administratiekosten bij.

Het lidmaatschap geldt voor een heel kalenderjaar en wordt steeds automatisch verlengd. Wil je jouw lidmaatschap opzeggen, doe dat dan vóór 1 oktober van het lopende jaar, anders loopt het lidmaatschap nog een jaar door!

Let op: de contributie moet steeds vooraf worden betaald, dus voordat het nieuwe jaar ingaat. De automatische incasso vindt voor leden begin november plaats, de Vispas volgt een maand later. Leden die per acceptgiro vóór 1 december betalen krijgen de Vispas nog vóór 1 januari toegestuurd.
Nieuwe leden die niet kiezen voor automatische afschrijving moeten de contributie voldoen binnen een maand na de aanmelding.
Als je niet tijdig betaalt kan de contributie worden verhoogd met  administratie- en incassokosten.

Voor meer informatie over de VISpas kun je kijken op www.vispas.nl
Wil je lid worden en/of een VISpas aanvragen, ga dan naar Online lid worden, (of - met name voor de extra Vispas -ga rechtstreeks naar www.vispas.nl). Lukt het niet, neem even contact op met:

penningmeesterhsvdeput@hotmail.com of
         hsvdeput@ziggo.nl

MijnSportvisserij.nl

Wij adviseren alle leden een gratis account te maken op www.mijnsportvisserij.nl. Je kunt dan zelf:
  •   Het tijdelijk bewijs van lidmaatschap downloaden
  •   Een MeeVIStoestemming aanvragen (let op: deze is alleen geldig in de wateren van de landelijke lijst, dus NIET          in verenigingswater!)
  •   Een adreswijziging doorvoeren
  •   Je lidmaatschap per einde jaar opzeggen
  •   De keuze tussen VISplanner en Gezamenlijke Lijst doorgeven
  •   Een duplicaat VISpas  bestellen als je je Vispas kwijt bent (en alvast een nieuw tijdelijk bewijs downloaden).