Prijsuitreiking en ledenvergadering

Maandag, 21 oktober 2019

Beste leden, Op vrijdagavond 8 november a.s. vind de jaarlijkse prijsuitreiking plaats, in Gemeenschapshuis De Keijsershof, Zandstraat 27a te Opijnen. Aansluitend op de prijsuitreiking houden we een extra ledenvergadering om 2 punten te behandelen die niet kunnen wachten tot de jaarlijkse Algemene ledenvergadering. Bijna iedereen heeft vorige week de uitnodiging per email gekregen, echter we hebben niet van alle leden het emailadres (als je niets hebt gehad geef je emailadres dan door aan onze secretaris) We nodigen daarom iedereen bij deze nogmaals van harte uit om zowel de prijsuitreiking als de ledenvergadering bij te wonen. De prijsuitreiking begint om 20:00 uur, de zaal is open vanaf 19:30 uur. Het bestuur.

Toelichting ledenvergadering:

Deze extra ledenvergadering is noodzakelijk, omdat we een tweetal punten met jullie willen bespreken die niet kunnen wachten tot de algemene ledenvergadering welke we altijd in januari/februari houden. Deze punten zijn:

Nieuwe statuten HSV De Put.
- Zoals in de ALV van begin dit jaar al aangekondigd moeten we nieuwe statuten hebben, omdat de huidige statuten, welke dateren van 1983, niet meer voldoen aan de huidige omstandigheden. De concept-statuten zijn gereed, maar volgens de wettelijke voorschriften kunnen deze statuten alleen door een ledenvergadering worden goedgekeurd als er minimaal 2/3 van het ledenbestand (per 1-1-2019, dat waren er 72) bij de vergadering aanwezig is. Dat wil zeggen dat we die avond dus met minimaal 48 leden aanwezig zullen moeten zijn. Halen we dat niet, dan kunnen we dit punt niet behandelen en volgt een tweede vergadering, waarin dan 2/3 van de aanwezige leden (dus ongeacht hoeveel) kunnen beslissen. Die tweede vergadering zal dan de ALV in januari/februari 2020 worden.
- De nieuwe statuten liggen vóór de vergadering voor eenieder ter inzage.

Contributieverhoging 2020
-  Al jaren is de basiscontributie voor onze leden € 35 per jaar. Echter, willen we financieel gezond door kunnen gaan, redden we het daarmee niet meer. In 2013 werd de federatieve bijdrage met € 3,50 verhoogd, echter dat is bij ons nooit doorgevoerd in een contributieverhoging, waardoor we per lid jaarlijks zelf € 3,50 aan de Federatie hebben betaald. Alleen dit jaar hebben we dus al ca. 100 x € 3,50 = € 350,00 misgelopen, om maar niet te spreken van de afgelopen 5 jaar. De Vispas voor volwassenen had bij ons dus al vanaf 2013 minimaal € 38,50 moeten zijn. Daarbij komt nog dat de Federatie de afdracht in 2021 nog eens met € 1,75 gaat verhogen (HFMN is daarmee nog steeds de goedkoopste Federatie in Nederland). Ook zijn onze kosten toegenomen, zoals de bankkosten en vooral niet te vergeten, de ‘huurprijs’ voor de Waal per 1-1-2019 is er ook bijgekomen. Verder hebben we sinds ruim een jaar de ledenadministratie voor de Vispas uitbesteed aan Sportvisserij Nederland, hetgeen per lid ook € 1,50 extra afdracht kost.
- Maar, we willen ook een nieuwe categorie invoeren. Als de jeugd op 1-1 van het jaar 14 jaar of ouder is, moet de gewone Vispas worden aangeschaft. Voor veel jeugd is die overgang te duur. Het programma HSV Leden geeft ons de mogelijkheid om juniorleden van 14 t/m 17 jaar ook een korting te geven, net als seniorleden. We stellen voor om dat gelijk te laten zijn als de seniorenkorting, dus € 10 minder.

De contributies worden dan:
                              Nu           2020
-Vispas                 € 35        € 40
-Vispas 65+          € 25        € 30
-Jeugdvispas        € 15        € 15
-Vispas Juniorlid     --           € 30
-Extra Vispas       € 20         € 20

Wij vragen de leden hiermee akkoord te gaan.

N.B. Wellicht dat in 2021 de contributie nogmaals moet worden verhoogd i.v.m. de verhoogde afdracht aan de federatie.