Toezicht en controles 2019

Dinsdag, 10 december 2019

Dit jaar hebben onze twee verenigingscontroleurs weer toezicht gehouden op onze wateren. Peter en Fred zijn vooral actief gaan controleren vanaf 1 september langs de Waal, want vanaf dat moment mochten alleen nog leden van onze vereniging daar vissen en dat was voor veel vissers een verrassing. Er zijn flyers - zelfs in het Duits - uitgedeeld om de vissers uit te nodigen bij ons lid te worden, met een toelichting over de achtergrond. En nu maar afwachten of dit resultaat gaat opleveren voor 2020. Totaal werden dit jaar 135 vissers gecontroleerd. 61 daarvan had alle papieren in orde, de rest dus helaas niet. Maar dit kwam voornamelijk uit onwetendheid over de veranderde situatie langs de Waal. Maar ook bijvoorbeeld vissers die in Hurwenen met een bellyboot het water op gingen, hetgeen daar verboden is (geldt overigens voor al onze wateren). Over het algemeen werden de adviezen van onze controleurs opgevolgd. Controleren blijven we dus doen!