Toezicht en controles 2020

Vrijdag, 18 december 2020

Het was een druk jaar, ondanks alle Coronaperikelen. Vanaf half maart tot medio juni konden geen controles worden gedaan, conform de Coronamaatregelen van Sportvisserij Nederland. Ook viswedstrijden waren toen niet mogelijk. Toch werd het steeds drukker aan de waterkant, individueel vissen kon immers wel. Vooral in de maand mei viel het grote aantal vissers al op, en ook nam ons ledenaantal al toe. Vanaf juni kon er weer gecontroleerd worden en onze controleurs Fred en Peter gingen 'gewapend' met flyers van onze vereniging (zelfs in het Duits en Engels) regelmatig onze visateren langs. Dit hele jaar zijn tot nu toe totaal 276 vissers gecontroleerd. Meer dan de helft hiervan (150) had echter niet de juiste Vispas. Nog steeds was het velen niet duidelijk dat je om te vissen in de Waal bij Opijnen lid moest zijn van HSV De Put, terwijl je dit toch eenvoudig kon zien in de Visplanner. Maar de flyers en een vriendelijke toelichting hebben wel geholpen, ons ledenaantal is fors toegenomen. Gelukkig zijn er maar weinig misstanden geconstateerd. Ook voor 2021 gaan we gewoon door met toezicht!